2013. február 13., szerda

Járat

Azt olvastam valahol, hogy kevesebb járatkimaradás és több új jármű lesz. Na de mikortól és mihez képest? Biztosan ezt készítik most elő, mert az utóbbi időben épp az ellenkezőjét figyeltem meg. Az elmúlt hetekben gyakran előfordult, hogy a szokásosnál is többet vártam egy-egy buszra, és amikor végre megérkezett, a szokásosnál is többen voltak rajta. A #86-os vonalán az újabb, alacsony padlós eu buszok jártak, most csak nagy ritkán jön ilyen, helyette régebbi típusok járnak inkább. Ez nekem édes mindegy, de azoknak a kerekes székes utasoknak nem, akik eddig biztosak lehettek benne, hogy ezen a vonalon tudnak utazni. Többször látom, hogy várnak a megállóban, és ki tudja hány buszt kénytelenek elengedni mire jön egy olyan busz, amire fel is tudnak szállni. Szóval ha csökkentjük a járatsűrűséget és ugyanannyi busz jár akkor máris csökken a járatkimaradás. Ha visszatérünk a régi buszokra, majd újra beállítjuk az újabbakat, valóban úgy tűnik majd, hogy több új járat közlekedik.

2013. február 8., péntek

Péntek

Véget ért egy újabb hét, és bár több havi elmaradásom van, marmint bejegyzés vonatkozásban, most csak egy gyors pár sorsra van kapacitásom. Péntek van végre egy mozgalmas hét véget ért. Mozgalmas volt, a múlt heti kényszerpihenő után: M.-el otthon voltunk betegen. Így a héten a múlt heti kiesést próbáltam pótolni, miközben a kutatók dömpingje is beindult. Kb. Egy hónap csend és nyugalom után egy hét alatt voltak annyian mint máskor egy lazább hónapban. Ráadásul én is bele vetettem magam a kutatásába közben. Kiállításra készülök, bár az eredeti testhez képest még nem szorít az idő, azért haladni kell. Szóval a heti tendencia folytatódik, a jövő hét már nagyrészt betáblázva. De addig még jön a hétvége I.-vel és M.-el boldogságban. És talán az elmaradásokat is pótolom:
- karácsonyi beszámoló
- év végi eleji számvetés
- az elmúlt két hó történései
ahogy az már hagyomány nálam. Bár lehet hogy ezek mára elveszítették információértéküket. Addig is, ahogy M. mondaná: 'cá'